Edukacinis tinklaraštis

 

Savaitės patarimas

„Konkurencija pasirodė esanti naudinga tik iki tam tikro taško – ir viskas. O bendradarbiavimas, kurio turime siekti dabar, prasideda ten, kur konkurencija nebepasiekia daugiau." Franklinas D. Ruzveltas
Savaitės patarimas
Edukologė, mokyklos „Prasminga vaikystė“ vadovė Gintarė Visockė pasakoja, kad XXI amžiaus gebėjimas – bendradarbiauti – neatsiranda savaime. Vaikai jį įgyja pirmiausia sekdami tėvų pavyzdžiu ir vadovaudamiesi šeimoje veikiančiomis taisyklėmis. O jos... Na, jos kartais to bendradarbiavimo ir neskatina, nes taupydami laiką neretai vaikų neįtraukiame priimti bendrų sprendimų. Gintarė turi gerą žinią – vaikus mokyti bendradarbiavimo labai paprasta, laikantis „123 recepto“.Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: edukaciniai edukaciniai
Svarbius gebėjimus ugdyti galima lengvai, be didelių pastangų. Pateikiame keletą paprastų pratimų ar elgsenos pakeitimų ir neabejojame netruksite raškyti pirmuosius jūsų Ateities Herojaus užaugintus kritinio mąstymo vaisius.Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

Šiandien internetas ir kita spauda yra pilni nuostabios, įdomios, tačiau dažnai ir neatsakingai pateiktos, klaidingos informacijos. XXI a. - tai žinių ir technologijų klestėjimo metas. Kartu su neaprėpiamomis galimybėmis, tai ir didesnio pavojaus laikai – įtaigios politinės strategijos, patrauklūs pasiūlymai, greitas uždarbis. Visa tai akies mirksniu gali suvilioti pasyvų žmogų. Bet ar to linkime savo vaikams?

Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

40 metų kritinį mąstymą tiriantis B. B. Schwarz teigia, jog 2, 3, 4 metų vaikai jau gali mokytis problemų sprendimo. Svarbiausia, jog tėvai mąstytų apie vaiką, kaip apie galintį spręsti problemas. Didžiausia klaida, kurią suaugusieji daro – išsprendžia problemas už vaikus, pasako, ką ir kaip reikia padaryti, kad kuo greičiau išeiti iš nekomforto zonos. Vaikai bus kritiškai mąstantys tik tuomet, kai nustosime jiems sakę, ką jie turi galvoti.

Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

Kritiškai mąstantis asmuo yra apgalvojantis įvairias dilemas, eksperimentuojantis įvairiais metodais, atpažįstantis skirtingas kategorijas ir kriterijus. Mąstyti kritiškai tai nėra tas pats, kaip “nusiteikti kritiškai” arba viską neigti.

 

Dauguma verslo vadovų ir konsultantų yra įsitikinę, jog šiame „žinių ekonomikos“ amžiuje kritinis mąstymas yra svarbiausias ir nepamainomas įgūdis.

Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

Kokias žinias perduosime savo vaikams, kaip jas įskiepysim, kokį kritinį mąstymą suformuosime – tokią aplinką, santykius ir turėsime ateityje.

Mąstyti kritiškai tai nėra tas pats, kaip “nusiteikti kritiškai” ar viską neigti.

Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė
Keturmetė Silvija su mama parke sutiko seną kaimyną su šuniu. Mergaitė staigiai pasiprašė mamai ant rankų ir įsikniaubė jai į kaklą. Moteris pasisveikinusi su kaimynu paaiškino: -“Matote, Silvija labai bijo šunų. Ji sudreba iš baimės, išgirdusi šuns lojimą net ir tolumoje.” Ikimokyklinukams baimės jausmai būna didžiausi apie trečius metus ir po to laipsniškai mažėja. Kai kurie vaikai gali turėti užsitęsusį baimės jausmą. Šios baimės gali dominuoti vaiko gyvenime ir kartais įtraukti kitus žmones. Jei jūs turite vaikų, kurie bijo, kalbėkite apie buvimą drąsiais ir pasinaudokite šiais patarimais:Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė
Svarstote, kas yra Emocinis intelektas ir ar verta investuoti į jo lavinimą? O gal išties neverta dėl jo nerimauti ir jį ugdyti? Emocijos reikšmingai veikia kiekvieną žmogaus sprendimų priėmimą. Neurologai ir psichologai sutaria, jog sprendžiant problemas dalyvauja ne tik logika, bet ir emocijos – todėl mūsų emocinis intelektas dalyvauja kiekvienoje gyvenimo situacijoje. Nuo mažens padėdami vaikams suprasti , pažinti ir teisingai naudoti savo emocinį intelektą, auginsime tikrus Ateities Herojus.Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

Kaip išsaugoti žaidimą?

2015-12-04 11:28

Kaip padėti vaikams tapti sveikomis ir laimingomis šio amžiaus asmenybėmis? Ar galime ką nors padaryti, kad žaidimo kultūra nedingtų iš vaikų gyvenimo? Taip! Reikia visai nedaug.Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

Žymės:

Dėmesio! Žaidimas nyksta ir grasina tragiškomis pasekmėmis vaikui ir visai visuomenei. Kodėl žaidimas yra reikalingas, o jo trūkumas gali kenkti vaikui? 

Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

Žymės:

Kodėl žaidimas nyksta?

2015-12-03 01:02

Mama nerimaudama pasiguodė, - „Mano vaikas negali pažaisti vienas. Keturmetis nuolat reikalauja dėmesio ir pasiūlymų, ką veikti“. Tai yra rimtas ir pagrįstas nerimas. Žaidimo kultūra pasaulyje sparčiai kinta. Ir deja, vaikų atžvilgiu į blogąją pusę. Laisvas, paties vaiko kuriamas žaidimas nyksta! – skelbia mokslininkai ir vaiko raidos specialistai. Bet kodėl?Skaityti daugiau »
Kategorija: Žaidimai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė

Žymės:

Nuo pat gimimo momento jūsų kūdikis pradeda plėtoti savo atminties gebėjimus. Garsas, kvapas, skonis, prisilietimai, pamažu ir rega pradeda veikti jo smegenų centrus ir palieka juose žymes. Atmintis – tai vienas svarbiausių pažintinių augimo procesų.

Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė

Ar jums pasitaiko akimirkų, kai pasimetate - kaip skatinti vaiko kūrybingumą, bet kartu numalšinti nuolatinį “netikusį” kvailiojimą? 


Rytas – ruošimasis į darželį. Mažasis Simas nuolat juokiasi ir nenori rengtis, nors mama to prašo jau penktą kartą. 

Kūrybinis ZoLO konstruktorius

Jis užsimauna kojinę ant rankos ir vaidina – „ssss... gyvatė šliaužia“. Simas bando prajuokinti mamą, bet… ar likus vos dešimčiai minučių iki išėjimo, vaikui dar neapsirengus ir nepusryčiavus, kas nors, be pačio Simo, norės juoktis? „Nustok kvailioti ir renkis“ – pasigirsta griežtas susierzinęs balsas.

Skaityti daugiau »
Kategorija: Amžiaus ypatumai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė


Pirmas darželis, pirma mokykla, naujas darbas ar nauji namai - tai neišvengiami pasikeitimai, kurie žmonių gyvenime sukelia nemažai nerimo. Kai tai vyksta vaiko gyvenime, nerimauja ne tik jis, bet ir tėvai, kurie dažnai jaudinasi net labiau, nei patys mažieji. Ką daryti ir kaip sumažinti nerimą, kad naujasis laikotarpis greičiau taptų įprasta gyvenimo dalimi?


Pirma, nusiteikite, kad tai normalu – nerimas visada kyla, kai jaučiamės nesaugūs, kai esame ne komforto ar įprastos rutinos ribose. Gera naujiena - toks nerimas ankščiau ar vėliau, tikrai praeina. Kai vaikai išgyvena pereinamąjį laikotarpį, tėvams svarbiausia priminti sau, kad tai baigsis. Skirkite sau minutėlę ir panaudokite 5/5/5 taisyklę. Paklauskite savęs „ar įmanoma, kad mano vaikui šios problemos vis dar kils po 5 dienų? Po 5 mėnesių? Po 5 metų?“


Antra, būkite nuoseklūs bendraudami su vaikais. Pereinamuoju laiku, atsisveikinimo ar susitikimo momentu venkite pokalbių telefonu ar ilgų pašnekesių su kitais tėvais ir suaugusiaisiais. Galite pamojuoti ar persimesti keliais maloniais sakiniais, bet daugiausiai dėmesio skirkite savo vaikui. Jam šiuo metu tikrai reikia Jūsų neblaškomo dėmesio - tai labai svarbu atsisveikinant ar susitikus.

 

Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Vaikų psichologė Giedrė Sujetaitė Volungevičienė

ZoLO topia vertinimas

2015-08-10 15:48

"Žaidimą labai smagu žaisti tiek individualiai, tiek vaikų grupėje. Žaidimo detalės yra įvairių geometrinių figūrų, spalvų, atspalvių, todėl bežaidžiant vaikus galima mokyti dailės – atpažinti spalvas, atspalvius, matematikos - įvairių geometrinių figūrų, formų, jas skaičiuoti. Vaikai laisvai kuria, fantazuoja, sukurtiems personažams suteikia įvairių ,,galių“, duoda vardą, kuria žaidimo siužetą.

Skaityti daugiau »
Autorius: Vaikystės sodo auklėtoja
Kritinis mąstymas nėra naujas terminas. John Dewey pradėjo apie jį kalbėti jau 20 amžiaus pradžioje ir teigė, jog reikia mokyti žmones skepticizmo, gilintis į tyrimus ir toleruoti dviprasmybę, norint sumažinti nežinomybę. Šiuolaikinėje visuomenėje šis terminas tapo labai madingas, nors ne visada gerai suprantamas.Skaityti daugiau »
Kategorija: Ateities Herojų įgūdžiai | Autorius: Psichologė Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė

Zaislai

2015-05-12 13:40

Mes siūlome žaislus, kurie ugdo vaikų emocinį intelektą ir kūrybingumą. Mes norime, kad mūsų vaikai būtų žingsniu toliau negu mes: laimingesni, kūrybingesni, labiau savimi pasitikintys. Mes tikime, kad emocinis intelektas ir kūrybingumas suteikia galios keistis. Jei Jūs mėgstate ieškoti naujovių, netradicinių sprendimų, nuolat bandote naujus mokymo metodus, eksperimentuojate, tuomet mes Jums turime įdomių pasiūlymų!
Autorius: Admin
Straipsniai pagal Įgūdžius »