Šiandien internetas ir kita spauda yra pilni nuostabios, įdomios, tačiau dažnai ir neatsakingai pateiktos, klaidingos informacijos.

 

XXI a. - tai žinių ir technologijų klestėjimo metas. Kartu su neaprėpiamomis galimybėmis, tai ir didesnio pavojaus laikai – įtaigios politinės strategijos, patrauklūs pasiūlymai, greitas uždarbis. Visa tai akies mirksniu gali suvilioti pasyvų žmogų. Bet ar to linkime savo vaikams? Dabar nebeužtenka vien kažko norėti – privalu žinoti ir kokiu keliu savo norus įgyvendinti, svarbu analizuoti ir suprasti, kuris būdas yra geriausias, ar sprendimas tenkins tiek mano, tiek ir visuomenės poreikius, ar bus draugiškas aplinkai? Individualus mąstymas ima plėstis ir aprėpti ne vien tik savus interesus, bet ir globalius aspektus.

 

Siekiame, kad mūsų Ateities Herojai būtų savarankiški ir aktyvūs mąstytojai. Kad nebūtų stumdomi ir mokėtų išsakyti savo nuomonę remdamiesi tvirtais argumentais. Dar prieš 25 m. perteklinio žinių kiekio niekas negalėjo prognozuoti. Dabar seni informacijos šablonai paseno ir vaikams nebegalime tiesiog pasakyti, kad knygoje ar vadovėlyje yra parašyta visa tiesa. Nauji moksliniai tyrimai kasdien vis atnaujina žinias. Todėl vadovėlis gali padėti tik kelti klausimus, o toliau reikia aiškintis savarankiškai ar ką tik gauta informacija vis dar yra aktuali. Skatinkime vaiko smalsumą domėtis! Siekime ugdyti savarankiškus mąstytojus. Tam jiems tikrai pravers kritinis mąstymas.

 

Kritinis mąstymas – tai rimtas problemų ir situacijų vertinimas, ieškant jų pamatinių sudedamųjų dalių. Supratimas, kaip problema vystosi, mąstant tiek apie žinomus, tiek apie menamus vardiklius. Tai visų pirma buvimas smalsiu. Nuolatinis domėjimasis, o taip pat gebėjimas prioritetiškai suskirstyti žinias, yra būtinos savybės jau šiandien.